Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów

Oddział Rejonowy w Głubczycach

Licznik

osób odwiedziło

naszą stronę.

Wycieczka do Wrocławia - 17 maja 2017 r.

Na wycieczkę wyruszyliśmy 11 maja wczesnym rankiem. Humor nam dopisywał czego przyczyną była przede wszystkim piękna, słoneczna pogoda. Po spotkaniu z przewodnikiem przeszliśmy na przystań gdzie czekał na nas stateczek, którym podpłynęliśmy do ZOO. W czasie rejsu przewodnik przybliżył nam historię Wrocławia.

W ZOO zwiedzaliśmy „Afrykarium”. Afrykarium to unikatowy obiekt na skalę światową, przedstawiający różne eksponaty związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. Tego co widzieliśmy nie da się opowiedzieć słowami to trzeba zobaczyć.

Do centrum Wrocławia wróciliśmy stateczkiem. Na dziedzińcu Zakładu Narodowego im. Ossolińskich zapoznaliśmy się z jego burzliwą, a zarazem piękną historią.

Następnie przeszliśmy do auli Leopoldina, ta największa i najbardziej reprezentacyjna część głównego Uniwersytetu Wrocławskiego, to cenny i unikatowy zabytek późnego baroku. To w niej przyszli studenci prawa otrzymują indeksy, a absolwentom wręczne są dyplomy. Pod salą Leopoldina znajduje się muzeum - Sala im. Romana Longchampsa.

W dwóch salach wystawowych oraz łączących je korytarzu prezentowane jest historyczne bogactwo i różnorodność zbiorów uniwersyteckich. Stała wystawa pt."Nauka i nauczanie na Uniwersytecie - Wrocław 1702 - 2012" ukazuje bogatą i dynamiczną historię tej uczelni.

Rynek Wrocławski jak zawsze przywitał nas swoim pięknem i tętniącym życiem. Za każdym razem kiedy jesteśmy na wrocławskim rynku, a przewodnik opowiada o jego historii i czasach współczesnych każdy odkrywa coś nowego i na nowo przeżywa jego urok.

Po dobrym obiedzie i popołudniowej kawie przejechaliśmy do malowniczego parku Szczytnickiego, gdzie w cieniu pergoli oczekiwaliśmy na spektakl grających fontann...